tisdag 24 september 2013

Vecka 39

....är redan i full gång! Jag säger då det, tiden rusar iväg!
Klasserna är i full gång med att starta upp sitt TEMAARBETE. Under flikarna för klasserna kan du gå in och se litet närmare på vad vi gör - kika på Lpp osv.

Mycket av arbetstiden går just nu åt till att jobba med  och inför detta.
I eftermiddag har all personal i rektorsområdet suttit tillsammans och pratat om entreprenöriellt lärande, vad det är och HUR vi i området kan jobba för att utveckla den förmågan hos våra elever. Jag själv behöver också utveckla den förmågan.

I min grupp fanns lärare från Mandaskolan, Antnäs förskola och skola, Stenbacken och så jag tillsammans med Ulrika härifrån. Vi hade bra och kreativa diskussioner och en del förslag på gemensamma aktiviteter, speciellt med Mandaskolans elever eftersom de är nära oss rent fysiskt.
Vi diskuterade också hur olika det ser ut på skolorna vad gäller teknik, där vi på Bergskolan har 1:1 och där andra skolor har 1 dator och 1 padda.....till en klass. Det är sorgligt och inte alls likvärdigt att det är så.

På torsdag är jag i Sthlm ( Apple Education Events) och ska bla göra ett studiebesök på Årstaskolan, en spännande skola på många sätt! De ligger i framkanten då det gäller 1:1 och i sin undervisning och jag hoppas kunna snappa upp ett och annat som vi på Berskolan kanske har nytta av. Ser också fram emot att träffa lärare som jobbar där som jag annars bara pratat litet med på twitter. Två av deras lärare är underbara föreläsare och inspiratörer.

Ja, fröken sitter här och filurar på sin kammare. Kanske skulle man ta och städa skrivbordet innan man far hem?!
//Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar