fredag 3 maj 2013

Frökens första flippar!

Ja, här kom den då! Kanske har eleverna inte väntat på den (men dom kommer att längta varje gång...) men jag har planerat för det lääääänge. I huvudet alltså.
7C håller på med bråk och procent och befinner sig på litet olika nivå, som det brukar vara. Jag hoppas att det här kan bli ett led i att göra skolarbetet litet roligare och att vi kan använda tiden på lektionerna till att utvecklas i matematik på annat sätt.Egentligen så känner jag nog att det är i matematik jag verkligen behöver hjälp att finna strategier för hur jag ska integrera datorn i undervisningen - är litet dålig på det. I övriga ämnen är jag om jag får vara ödmjuk....jättebra på det! :-D

1. FILMEN OM BRÅKFORM - DECIMALFORM OCH PROCENTFORM.
2. Film som visar hur man förlänger och förkortar bråk. 

  • Här kan du träna på att förlänga och förkorta! Glöm inte att mejla resultatet till mig.
 //Karin 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar